Agrico trapt Say Growth campagne af in Zwolle

Emmeloord

Aardappelcoöperatie Agrico heeft woensdag en donderdag op de Bio-beurs in Zwolle haar nieuwe Say growth, Say Agrico campagne gepromoot.

  Onder de vlag Say growth, Say Agrico toont Agrico dat zij staat voor gezamenlijke voorspoed voor haar telers, verpakkers, retailers en consumenten zoals een goede oogst en een zekere opbrengst. Dit nieuwe thema van Agrico werd ook nog eens onderschreven door het toevalligerwijs samenvallende jaarthema van de Bio-beurs ‘Groen groeit’. Groeikracht is de kracht van vernieuwing. Met haar nieuwste biologische rassen streeft Agrico naar een gezonde aardappelteelt én een aantrekkelijk aanbod voor de consument. Als voorloper in de biologische sector en grootste producent van biologische aardappelen werkt Agrico met haar kweekbedrijf al jaren aan het ontwikkelen van resistentie in aardappelrassen. Dit heeft onder andere geresulteerd in het ras Carolus dat in korte tijd al veel lof heeft geoogst vanwege zijn unieke phytophthora-resistentie gecombineerd met zeer goede consumptiekwaliteiten. Uit hetzelfde kweekprogramma komt ook de veelbelovende phytophthora-resistente Alouette. Door zijn rode schil en (vrij)vastkokende bereidingswijze vormt de smaakvolle Alouette een mooie aanvulling op Agrico’s biologische assortiment. Dat aardappels beslist niet saai, maar innovatief en inspiratief zijn toonde Agrico met haar ‘goed voedsel wand’. Deze speciaal voor de Bio-beurs ontwikkelde wand bestond uit een houten aardappelplant met verschillende schapjes met lekkernijen van de biologische aardappel. Ook deze wand illustreert de groeikracht van aardappels die met hun rijkdom aan inhoudstoffen een uitstekende bron van voedsel zijn waarmee hele volksstammen zijn groot geworden.

Auteur

redactie