Agrico toont groeikracht op Fruit Logistica in Berlijn

Emmeloord

Agrico neemt van woensdag 3 tot en met vrijdag 5 februari 2016 deel aan de Fruit Logistica in Berlijn. Tijdens deze toonaangevende internationale beurs trapt Agrico samen met haar dochterondernemingen haar nieuwe ‘Say Growth’ campagne internationaal af.

Onder het thema ‘Say Growth’ toont Agrico tijdens de Fruit Logistica dat zij staat voor gezamenlijke voorspoed met haar telers, afnemers, verpakkers, retailers en consumenten zoals een goede oogst en een zeker resultaat. Groei die Agrico onder andere wil bereiken door naast de juiste rassen complete ondersteuning te bieden voor een succesvolle introductie door haar agenten. Agrico is van mening dat juist deze vruchtbare, verdergaande samenwerkingen gezamenlijke groei voor de toekomst mogelijk maken. De campagne volgt op de campagne van de afgelopen 3 jaar waarin Agrico vooral haar brede assortiment en ruime keuze wilde belichten. Na ‘Say Choice’ focust Agrico nu op ‘Say Growth’, omdat Agrico in de huidige markt samen met haar partners steeds meer kansen ziet om te groeien. Naast het bieden van de juiste keuze aan rassen zet Agrico nu een volgende stap om het succesvol telen en vermarkten door agenten en afnemers mogelijk te maken. Groeikracht is ook de kracht van vernieuwing. Dit brengt Agrico tijdens de Fruit Logistica tot uitdrukking middels haar nieuwste lichting rassen. Speciale aandacht krijgen de rassen Ranomi en Loreley. Het vroege geelschillige consumptieras Ranomi met mooie ovaalronde knollen is met name zeer geliefd in Centraal- en Oost-Europese landen. Loreley is een geelschillig middenvroeg specialiteitenras dat groeikansen heeft omdat het vooral wordt gezien als ‘Salat Kartoffel’ voor de Duitse markt. Met deze rassen groeit het aandeel Agrico-rassen in de supermarkt.

Auteur

redactie