Agrico op Fruit Logistica in Berlijn

Emmeloord

Agrico stond deze week op de Fruit Logistica in Berlijn. Tijdens deze toonaangevende internationale beurs trapte Agrico samen met haar dochterondernemingen haar nieuwe “Say Growth” campagne internationaal af.

  Onder het thema “Say Growth” toonde Agrico tijdens de Fruit Logistica dat zij staat voor gezamenlijke voorspoed met haar telers, afnemers, verpakkers, retailers en consumenten zoals een goede oogst en een zeker resultaat. Groei die Agrico onder andere wil bereiken door naast de juiste rassen complete ondersteuning te bieden voor een succesvolle introductie door haar agenten. Agrico is van mening dat juist deze vruchtbare, verdergaande samenwerkingen gezamenlijke groei voor de toekomst mogelijk maken. Groeikracht is ook de kracht van vernieuwing. Dit bracht Agrico tijdens de Fruit Logistica tot uitdrukking middels haar nieuwste lichting rassen. Speciale aandacht kregen de rassen Ranomi en Loreley. Het vroege geelschillige consumptieras Ranomi met mooie ovaalronde knollen is met name zeer geliefd in Centraal- en Oost-Europese landen. Loreley is een geelschillig middenvroeg specialiteitenras dat groeikansen heeft omdat het vooral wordt gezien als ‘Salat Kartoffel’ voor de Duitse markt. Met deze rassen groeit het aandeel Agrico-rassen in de supermarkt.   Aan het eind van de geslaagde eerste beursdag hield Agrico op haar stand een cocktailparty voor haar relaties. Voor meer dan 100 aanwezigen lichtte directeur Jan van Hoogen het nieuwe “Say Growth” thema voor de komende drie jaar toe. Gebaseerd op een mix van deze symbolische “samenwerkingsingrediënten” konden de aanwezigen vervolgens genieten van verschillende verassende cocktails geshaket door Manuel Wieser, meermalig Duits flairtender kampioen.   Agrico-directeur Jan van Hoogen is tevreden over het verloop van de beurs. ‘Samen met onze dochters hebben we ons nieuwe marketingthema “Say growth, say Agrico” met flair gelanceerd. Wij leveren meer dan alleen maar aardappelen. Gesteund door de juiste mix van kennis, product en marketingondersteuning behalen overal ter wereld lokale ondernemers mooie resultaten. En dat kan alleen maar groeien.

Auteur

redactie