Barbecue zet haag Emmeloord in brand

Emmeloord

  Bij het aansteken van een barbecue ging het zondagmiddag rond vijfuur mis bij een woning in de Diezestraat in Emmeloord.

Niet alleen het houtskool in de barbecue kreeg vlammen, maar ook de haag. Het vuur verspreidde zich in no time door de droge haag. Buurtbewoners hielpen massaal om het vuur te blussen een klus die de gealarmeerde brandweer snel overnam. Het vuur was daarop snel gedoofd. Een buurman ademde tijdens het blussen veel rook in, waardoor hij moeilijk kon ademen. Ambulancepersoneel heeft hem wat zuurstof toegediend, maar de man hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Door het snelle optreden van de buurtbewoners is branduitbreiding naar de woning en een schuurtje voorkomen.

Auteur

redactie