Nieuwe huisstijl voor Corso Vollenhove

Vollenhove

Het bloemencorso van Vollenhove is voortaan te herkennen aan een nieuw uiterlijk. De website, de spandoeken langs de weg, de advertenties. Alles is in een modern jasje gestoken.

Fris, open en uitnodigend. Zo kan de nieuwe huisstijl voor het bloemencorsohet beste worden omschreven. De nieuwe look werd dinsdagavond gepresenteerd aan de leden van de Vollenhoofse Vereniging Voor Volksvermaken (4V’s). Dit gebeurde tijdens de jaarlijkse ledenvergadering in Zalencentrum De Burght. De PR-commissie van de 4V’s onthulde de huisstijl, die is ontwikkeld door reclame- en communicatiebureau Comceptum uit Genemuiden. Het eerste wat opvalt, is waarschijnlijk de kleur. Er is gekozen voor een rustige, lentegroene tint. De PR-commissie licht toe waarom de kleur goed past bij het bloemencorso: ‘‘Groen is een frisse kleur die wordt geassocieerd met onder andere creativiteit. Daarnaast is deze kleur praktisch. Het springt er echt uit in combinatie met de kleuren van de bloemenop de foto’s.’’ Opgefrist logo Wat verder nieuw is, is dat er veel en vooral ook grote foto’s gebruikt zullen worden. ‘‘Foto’s zeggen soms meer dan woorden. We willen toekomstige bezoekers een goed beeld geven van wat voor moois ze kunnen verwachten.’’Het bleef niet bij deze veranderingen; ook het oude logo heeft een metamorfose ondergaan.De basis van het oude logo is nog terug te vinden, maar dan in een modern jasje. Via alle kanalen zal nu gebruik worden gemaakt van dezelfde stijl.‘’We willen ons graag profileren en dan zijn eenheid en herkenbaarheid belangrijk. We hopen dat de frisse uitstraling de brede doelgroep van ons Corso zal aanspreken.’’  

Auteur

redactie