Ods Windkracht 10 presenteert nieuw logo

Emmeloord

Ods Windkracht 10 uit Emmeloord presenteerde vrijdag op feestelijke wijze het nieuwe logo met de daarbij behorende huisstijl. In het logo komen de vijf kernwaarden van deze basisschool terug.

Het werd voor de leerlingen van de school een dag om niet gauw te vergeten. Rondom de onthulling op ‘de grote dag’ werd een feestelijk programma georganiseerd. Zo genoten de kids van een lekkere tompoes – natuurlijk voorzien van het nieuwe logo – en konden ze los op een opblaasstormbaan. 

Directeur Marcel Tuinstra begon twee jaar geleden bij de school. Wie zijn we en waar staan we voor, vroegen hij en zijn collega’s zich af direct af. Er werd een aantal kernwaarden (open, zelfstandig, verantwoordelijk, samen en groei) opgesteld. Tuinstra: ‘En bij het frisse karakter van de school hoorde een nieuwe huisstijl, met logo, waarin deze kernwaarden terugkeerden.’ 

De leerlingenraad van Windkracht 10 organiseerde onlangs een zelfgeorganiseerde sponsorloop om dit alles te kunnen bekostigen. ‘Daarmee is een ontzettend hoog bedrag opgehaald’, glimlachte Tuinstra. Vrijdag werd bekend dat er liefst €2.421,95 bijeen is gerend. Een deel van de opbrengst gaat naar de kinderboerderij in het Emmelerbos. ‘We wilden er een goed doel aan koppelen’, aldus Tuinstra. 

De komst van de nieuwe huisstijl zorgde ook direct voor nieuwe shirts. ‘Precies op tijd voor de avondvierdaagse’, zegt Tuinstra. ‘De kinderen kunnen deze avonden dus mooi in de nieuwe shirts rondlopen.’


Auteur

Alexander Drost