Studenten bedrijfsadvies

EMMELOORD

Zeven verschillende bedrijven uit de regio meldden zich na een oproep op LinkedIn met een onderzoeksvraag bij de studenten. Het gaat om Project Sportplatform Noordoostpolder uit Emmeloord, Francenvrij uit Heerenveen, HetUitzendBureau.nl uit Zwolle, Groeiteam uit Steenwijk, Welzijnspraktijk Aandacht heelt uit Almere, X aantal uit Emmeloord en Marco Marknesse woonadviseurs uit Marknesse.

De laatste periode van het tweede leerjaar kregen de studenten de opdracht om een onderzoeksvraag van een extern bedrijf te behandelen. Dit liep uiteen van het verkrijgen van meer naamsbekendheid, de inzet van social media of hoe kan ik mijn producten beter verkopen bij een bepaalde doelgroep. Het unieke aan dit project is dat er via LinkedIn een oproep werd gedaan door studenten met als resultaat uiteenlopende bedrijven uit de regio die graag met de studenten in gesprek gingen.

Leerzaam

Voor zowel de studenten als bedrijven een zeer leerzame periode. Termen als SWOT-analyse, enquête, concurrentieanalyse, promotiemateriaal en naamsbekendheid kwamen uitgebreid aan de orde. Francis, van Frankenvrij is blij met de resultaten: ‘Ik heb er zeker wat aan gehad en ga aan de slag met de adviezen van de studenten. Een mooie win-win situatie.’ Dinsdag presenteerden de studenten hun resultaten aan de opdrachtgevers en overhandigden persoonlijk hun adviezen in een uitgebreid rapport.