#doe FF sociaal op Zuyderzee Lyceum

Emmeloord - Tien communicatiestudenten van Hogeschool Windesheim presenteren donderdag 16 mei de campagne ‘#doe FF sociaal’ op het Zuyderzee Lyceum te Emmeloord.

Deze campagne sluit aan bij het veelbesproken onderwerp ‘socialbesitas’. Het doel van deze campagne is om jongeren bewuster te maken van hun socialmediagebruik. Dit doen de studenten door verschillende activiteiten te organiseren.

Gemiddeld besteden jongeren 7 uur per dag aan social media. Daarom is de term ‘socialbesitas’ in het leven geroepen. Socialbesitas is de term om verslaving aan social media en gamen aan te duiden. Jongeren worden blootgesteld aan duizenden prikkels per dag en kunnen deze slecht negeren. De studenten willen jongeren hiervan bewustmaken en offline gedrag stimuleren.

Actiedag

Tijdens de actiedag op het Zuyderzee Lyceum worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Zo is er een interactieve quiz, een interactief stellingenspel en een socialmediaganzenbord. Ook is het mogelijk om een foto te maken bij de Instagramphotobooth. Door de interactie met leerlingen laten de communicatiestudenten de leerlingen actief nadenken over hun social mediagebruik.

De aanleiding voor deze campagne is het project ‘crossmediale campagne’. Alle eerstejaars studentencommunicatie van Hogeschool Windesheim zetten een campagne op en presenteren deze aan jongeren op verschillende middelbare scholen.