Manon de Jonge start de WoordFabrique

Emmeloord – De Emmeloordse Manon de Jonge is gestart met de WoordFabrique.

De WoordFabrique is een communicatiebureau waar de juiste woorden in de juiste volgorde worden gezet. Met de WoordFabrique wil Manon haar jarenlange ervaring die is opgedaan door communicatie functies bij diverse organisaties in verschillende branches, in combinatie met een frisse blik, inzetten om ondernemers te helpen met het creëren van pakkende teksten.

Scannen en scrollen

Manon is van mening dat teksten moeten treffen. ‘Men scant en scrolt op hun telefoon, laptop of tablet. Om de aandacht van de lezer te trekken is een pakkende kop of slogan een absolute voorwaarde. Het is natuurlijk afhankelijk van het doel van het geschreven stuk; maar het blijft de kunst om te verrassen en hiermee op te vallen tussen de enorme hoeveelheid informatie die wij allemaal gevraagd of ongevraagd dagelijks krijgen’, aldus de oprichtster van de WoordFabrique.

Manon merkt dat niet iedereen met gemak een opmerkelijke (reclame)tekst op papier krijgt. ‘En dát is nou juist zo belangrijk’, vervolgt Manon. ‘In een paar zinnen aan kunnen geven wat er wordt bedoeld.’

Verouderde websites

Een ander opvallend punt vindt Manon de verouderde websites. ‘Er wordt veel tijd en energie in het bouwen van een website gestoken om het vervolgens te laten voor wat het is. Nieuwsberichten uit 2017 of een homepage die niet uitnodigt tot verder klikken is een gemiste kans. In de meeste gevallen wordt de website namelijk als eerste bekeken wanneer er interesse is in betreffende organisatie, dit is waarmee je de eerste indruk maakt.’

Manon wil met de WoordFabrique ondernemers bewust maken van de kracht van tekst en helpen hun visie en ideeën zo scherp mogelijk neer te zetten.