Studenten ROC Friese Poort geven bedrijfsadvies

Emmeloord – Tweedejaars studenten van ROC Friese Poort Emmeloord van de opleiding marketing en communicatie hebben zich ingezet voor een marketing onderzoek voor verschillende bedrijven in de Noordoostpolder.

Vier bedrijven uit de Noordoostpolder en Urk meldden zich na een oproep met een onderzoeksvraag bij ROC Friese Poort. Het gaat om CameraNU en Skrepr uit Urk en Igofit en Soccer Temple uit Emmeloord.

De studenten kregen opdrachten om een onderzoeksvraag van een extern bedrijf te behandelen. De opdrachten liepen uiteen van onderzoek doen naar jongeren en fotografie, de inzet van social media of onderzoek doen naar naamsbekendheid of concurrenten.

Praktijkopdrachten

ROC Friese Poort hecht veel waarde aan praktijkopdrachten. Het leren in een rijke, levensechte leeromgeving staat centraal en maakt het voor de studenten extra interessant. De studenten zijn erg trots dat zij een bijdrage hebben kunnen leveren aan de marketing afdeling van gerenommeerde bedrijven. Michiel Maas van CameraNU is blij met de resultaten. ‘Ik heb er zeker wat aan gehad en een aantal ideeën, waaronder een jongerenpanel organiseren, gaan wij zeker verder uitwerken.’

Dinsdag presenteerden de studenten hun resultaten aan de opdrachtgevers en overhandigden persoonlijk hun adviezen in een uitgebreid rapport.