Studenten ROC Friese Poort zetten regio op kaart

Emmeloord - Ruim 40 studenten van ROC Friese Poort Emmeloord van de opleiding Economie en Ondernemen hebben zich de afgelopen lesperiode ingezet voor een nieuw project genaamd ‘Uit je Regio’.

Binnen het project wordt een website ontwikkeld waarop alle mooie en lekkere producten uit de Noordoostpolder en Urk staan vermeld. Met het verhaal erachter en bijbehorende verkoopadressen. Of het nu een kraampje aan de weg is, een webshop, een atelier of een ‘echte’ winkel. Door alle producten samen te brengen op één website, helpen de producenten elkaar bij de promotie van elkaars producten.

‘Het is een super leuk en leerzaam project geweest’, vertellen Bente Boonen, Thomas Apeldoorn en Tessa Fielt van de opleiding Marketing en Communicatie. ‘Ons is eerst gevraagd om voorstellen te doen voor een geschikte naam. Uit verschillende voorstellen is gekozen voor ‘Uit je regio’. Met deze naam wordt zowel de Noordoostpolder als Urk betrokken. Wij vinden het heel leuk dat wij op deze manier zo’n belangrijke bijdrage hebben kunnen leveren aan het project.’

Media campagne

Terwijl de studenten van Marketing en Communicatie aan een social media campagne werken, zijn de studenten van de opleiding Detailhandel bezig geweest met het werven van deelnemers. De bedoeling is om een zo divers mogelijk aanbod op de website te krijgen. Van gerookte zalm van Urk tot Avalanche rozen uit Luttelgeest. En van de glassieraden van Dini Bruinsma uit Schokkerhaven tot maatwerk tassen van Coco Lepelie uit Emmeloord.

Opdrachtgevers zijn Cees Tuytel van NUGTR en Marja Hoorweg van Florissant Projecten. Voor de ontwikkeling en promotie van de website ontvingen zij subsidie vanuit Fonds Leefbaarheid van Provincie Flevoland. ‘Het werkt heel verfrissend om studenten bij dit project te betrekken. En voor de studenten is het een mooie praktijkopdracht. Wij zijn wij erg tevreden over de samenwerking’, aldus Cees Tuytel en Marja Hoorweg.