Business 2 the Max krijgt vervolg

Emmeloord - De eerste Business 2 the Max bij Ramona van Urk, Marketing & Communicatie, aan Randweg 25 in Emmeloord krijgt volgend jaar beslist een vervolg. Dertien bedrijven deden mee en spraken na afloop over ‘een inspiratieboost’.

De B2M-ers werden getrakteerd op drie interactieve opdrachten, waarbij vooral sparren, samenwerken, doelen voor ogen hebben en kennisdelen centraal stonden. Daarmee werd een punt op de i gezet voor ieders onderneming.

Ramona: ‘Ik houd van spreuken die werken! Het motto van deze middag was: ''Als jij en ik 'n appel hebben en we ruilen, hebben we elk een appel. Maar, als jij en ik een idee ruilen, hebben we elk twee ideeën.'' De enthousiaste deelnemers werden hiervoor op ludieke wijze uitgedaagd met KAHOOT om de kennis te testen met vragen over het bedrijfsleven in de Noordoostpolder. Vervolgens werden er LinkedIn video boodschappen gemaakt en tot slot mocht er fanatiek gedebatteerd worden in het Lagerhuis.’

Egel-theorie

In de theorie werd dieper ingegaan op het verkoopproces, klanttevredenheid en medewerkers tevredenheid door Max Dwinger. De ruim 13 deelnemende bedrijven hadden een luisterend oor voor het verhaal van René van Amersfoort, die kostelijk uitlegde hoe men de ''stekels'' kan opzetten en eigen waarden kan ontdekken middels de egel-theorie. Natuurlijk was er ruimte voor hilarische momenten tijdens de fotoshoot in de prachtige ''droge'' kas. De middag werd afgesloten met een netwerkborrel. Ramona: ‘Voor de eerste keer was het zeker een succes! Editie 2 hopen we op nog meer deelnemers, zodat er nog meer ondernemerskennis gedeeld gaat worden.’