Happyslider verzamelt emoties met Bløy

Emmeloord – ‘Laten we eerlijk zijn, iedereen heeft een hekel aan die enquêtes van bedrijven en instanties die willen meten hoe je hun diensten of producten hebt ervaren.

Ze willen altijd cijfers weten, terwijl gevoel heel moeilijk uit te drukken is in cijfers’, steekt Gideon Nagtegaal (43) uit Emmeloord van wal. Met zijn prijswinnende Happyslider breken er, als het aan hem ligt, nieuwe tijden aan.

Blauw poppetje

Samen met zijn compagnons, programmeurs en een digital designer ontwikkelde de Emmeloorder namelijk Bløy. Een grappig blauw poppetje dat maar liefst 110 verschillende emoties in zich draagt. Van breeduit lachend en vrolijk stuiterend tot hoofdschuddend verdrietig of misschien zelfs gebroken en alles daar tussenin.

‘Met Bløy meten we emoties, geen cijfers. En dat doen we voor de reiswereld meestal middenin de ervaring, niet pas erna’, legt Gideon uit. Vernieuwend, laagdrempelig en levensvatbaar, oordeelde de jury van reisorganisatie ANVR dat samen met de Vakantiebeurs, Emerce en Travel Impact ieder jaar de verkiezing voor Het beste Reisidee houdt.

Vakantiebeurs

Tijdens de Vakantiebeurs eerder deze maand, werd Happyslider de winnaar. Naast eeuwige roem, kunnen de ondernemers dankzij deze prijs gebruikmaken van het enorme netwerk van de ANVR, krijgen ze een hoop publiciteit voor de kiezen en mogen ze masterclasses en coachingsessies volgen.

De professionele erkenning voor het hersenspinsel van Gideon en zijn compagnons, doet hem uiteraard ook erg goed: ‘Wij geloven hierin. Mooi dat deze branche dat kennelijk ook doet.’

Sliden

Happyslider is volgens de Emmeloorder heel eenvoudig in gebruik. ‘Stel bijvoorbeeld, je verblijft met je gezin een paar dagen op een vakantiepark. Op de derde dag krijg je dan een app’je, sms of mail van ons waarin we je vragen hoe je het vindt. Gewoon door te sliden naar het gezicht van Bløy dat het beste past bij jouw emotie. Een paar vragen beantwoorden en klaar ben je.’

Je hoeft niks te downloaden of ingewikkelde pagina’s te bezoeken. Happyslider is een webapp die supersnel werkt en alleen daarom al een veel hogere response heeft dan de standaard vragenlijsten.

Sentiment managen

‘En je kunt als bedrijf het sentiment van je klant managen. Als iemand met Happyslider aangeeft dat zijn ontbijt niet goed is, dan kun je daar meteen op inspringen en het rechtzetten met een bloemetje of kaartje bij het volgende ontbijt. Dat is veel waardevoller dan kritiek achteraf, die je niet meer kunt oplossen.’

Bløy doet het niet alleen goed in de reisbranche, PostNL is inmiddels ook gebruiker van Happyslider en de zorgsector toont ook al belangstelling. ‘We zijn nog steeds bezig met de ontwikkeling van ons idee, ook door onze nieuwe klanten die ieder nieuwe wensen met zich meebrengen. Dat is ontzettend leuk voor ons als ondernemers. Bløy krijgt in de toekomst nog grappige animaties bijvoorbeeld. Wij werken samen met een geweldige programmeur en digital designer, die ons steeds blijven verbazen. Bløy is dankzij hen bijna een kunstwerk te noemen.’

www.happyslider.com