Mediascape daagt klanten uit uniek te zijn

Emmeloord – ‘Dare to be different.’ Dat is de boodschap van Arno (47) en Antoinette (33) Bakker van Mediascape in Emmeloord aan bedrijven. Met hun creatieve bureau voor huisstijl, reclame-uitingen, internet en advies dagen ze hun klanten uit zich ‘out of the box’ te bewegen.

‘We benadrukken hun unieke karakter met uitingen die ook écht bij ze passen maar houden daarbij wel rekening met hun portemonnee.’ Antoinette is de creatieveling binnen het bedrijf, Arno is net als zijn vrouw een ervaren ontwerper en daarnaast een veelzijdige en ervaren techneut. ‘Een geweldige combinatie, want daardoor kunnen wij de marketing en reclame van onze klanten ontwerpen én ook de bijbehorende websites bouwen’, legt Arno uit.

En dat zorgt er ook voor dat de twee veel projecten helemaal in eigen huis kunnen realiseren. Antoinette: ‘Voor sommige specialisaties schakelen we wel een expert in, maar heel veel kunnen we gewoon zelf. Dat is fijn voor de klant, want de lijnen zijn kort en we kunnen altijd snel schakelen.’

Den Haag

Arno begon het bedrijf zo’n zestien jaar geleden in Den Haag. Antoinette kwam daar later bij, maar verlangde terug naar de rust van de polder. En dus besloot het echtpaar de stad te verruilen voor het platteland.

Arno: ‘We vinden het heerlijk hier. De nuchterheid, het vriendelijk groeten op straat, de mogelijkheid om in Emmelhage onze woning te combineren met een kantoor; we zitten hier helemaal op onze plek.’

En met hun ‘stadse’ bravoure dagen ze in de polder hun klanten uit om uniek te zijn in hun reclame- en marketinguitingen. ‘Wij zijn een creatief bureau en leveren geen standaardwerk af. Wat dat betreft ligt de lat bij ons erg hoog: ons werk moet origineel zijn en echt passen bij de opdrachtgever’, vertelt Antoinette.

Origineel én betaalbaar

‘We houden daarbij natuurlijk altijd rekening met de portemonnee van de klant en hanteren realistische budgetten. Zakendoen is leuk, maar het moet wel eerlijk en haalbaar zijn. We geven hier iedereen de behandeling die hij nodig heeft. Ook als dat betekent dat we lang moeten schaven aan een ontwerp, bijvoorbeeld’, voegt Arno daar aan toe.

Mediascape biedt naast grafisch ontwerp, branding, website-ontwikkeling, reclame- en beursuitingen ook advies en consultancy. Arno: ‘Wij hebben ruim twintig jaar ervaring binnen een breed kennisgebied, waardoor we naast marketing- en communicatie-advies klanten ook van dienst zijn op het gebied van projectbegeleiding en zeer uiteenlopende consultancy-opdrachten.’

Van kunstenaar tot pensioenfonds

De klantenkring van Mediascape is enorm divers en zit door het hele land. Antoinette: ‘Dat komt denk ik doordat wij persoonlijk ook altijd overal voor openstaan. We zijn niet vooringenomen en kunnen daardoor heel goed luisteren naar wat een opdrachtgever precies wil.’

Arno: ‘Zo hebben we bijvoorbeeld een kunstenaar in ons klantenbestand, uiteenlopende bedrijven uit het MKB, maar ook pensioenfondsen, organisaties in de medische sector, een woningbouwvereniging en agrariërs‘.

www.mediascape.nl