De Wilde: ‘Helpen bij online vindbaar zijn’

Emmeloord - De jonge ondernemer Jan Ruben de Wilde (32) helpt bedrijven met vindbaarheid in Google en op sociale media, zodat zij hun droomklanten kunnen vinden.

‘Mijn nieuwe cursus ‘Klanten via Google’ helpt ondernemers dit doel te bereiken!’, vertelt Jan Ruben, die pas zijn bedrijf Campagne Specialisten begon bij Deelwerk in Emmeloord. Na tien jaar bij diverse bedrijven te hebben gewerkt, gaat hij voor het ondernemerschap. ‘Wat veel ondernemers typeert is dat ze vooruitstrevend zijn, dat spreekt mij enorm aan. Het zijn vaak de kleinere bedrijven die snel verbeteringen kunnen doorvoeren, waardoor ze meteen de voordelen van nieuwe mogelijkheden kunnen inzetten. Een voorbeeld daarvan is Lokale SEO.’

Goed in beeld

Met de gloednieuwe videocursus ‘Klanten via Google’ neemt Jan Ruben ondernemers mee in de wereld van SEO (zoekmachine optimalisatie). Je leert er alle facetten van online vindbaar zijn voor de doelgroep, waaronder potentiële klanten. ‘De business is veranderd, mede door corona. Onze manier van zakendoen is verplaatst naar online. Daarnaast worden medewerkers geacht om thuis te werken. Dat betekent dat men ook meer te vinden is op andere websites. Bijvoorbeeld het gebruik van Youtube en Linkedin is enorm toegenomen sinds april 2020.’

‘SEO op een website is tegenwoordig meer dan alleen zoekwoordonderzoek en goede content maken. Ik heb daar iets op gevonden!’ Jan Ruben: ‘Veel ondernemers begrijpen dat er nu een omslag plaatsvindt en willen daarop inspelen. Gratis bezoekers uit Google zijn voor de meeste bedrijven een goede investering. Dat is wat je uiteindelijk wilt, gratis, relevante bezoekers naar je website en bedrijf.’