Eighty verhuist naar ‘intiemere’ winkel

Emmeloord – Intiemer, met meer persoonlijke aandacht voor de klant; daar was Esther Reitsma (49) van Eighty in de Lange Nering naar op zoek.

Haar 300 vierkante meter grote winkel aan het Kettingplein, ruilde ze daarom onlangs in voor 150 vierkante meter aan het begin van de Lange Nering op nummer 3. ‘Hier kan ik letterlijk en figuurlijk dichter bij de klant komen.’

Want bij de fashionshop voor dames draait het nou eenmaal om vertrouwd en familiair. ‘Ik leer mijn klanten altijd goed kennen, zodat ik echt maatwerk kan leveren. Dat maatwerk zie je aan de voorkant terug in mijn kledingadviezen in de winkel, maar ook bij de inkoop aan de achterkant. Ik heb altijd mijn klanten in mijn achterhoofd, als ik een collectie uitzoek.’

Vrouwelijker

Haar nieuwe winkel past helemaal bij dat persoonlijke. ‘Het is kleiner en daardoor intiemer. De sfeer is vrouwelijker met roze kleuren op de muur en warmere tinten in het interieur. De paskamers zijn juist groter, zodat ik mijn klanten gemakkelijker kan helpen bij het uit- en aankleden.’

Esther plaatste extra spiegels in de winkel, zodat iedereen zichzelf goed kan bekijken. ‘Wij vinden niet dat je volmaakt hoeft te zijn, niemand is perfect. Maar door de nadruk te leggen op iemands sterkere punten kunnen ze hun minder sterke plekken veel gemakkelijker omarmen.’

Garderobedate

Bij Eighty kunnen vrouwen terecht om lekker zelf te shoppen, maar Esther biedt veel meer dan dat. Personal shopping bijvoorbeeld, waarbij de onderneemster klanten helpt aankopen te doen. Of de Stijlreis waarmee ze samen met de klant op zoek gaat naar een eigen stijl die past.

‘En ik ben ook in te huren voor een garderobedate. Ik kom dan bij mensen thuis om hun kledingkast te bekijken en daar nieuwe combinaties uit te halen. Ontzettend leuk om te doen, je krijgt echt even een kijkje bij je klanten thuis. Daardoor leer ik ze toch weer wat beter kennen.’

Social media

Door de corona lockdown is het natuurlijk best even spannend allemaal, erkent Esther. ‘Maar ik zie ook dat het me veel brengt. Ik ben nu bijvoorbeeld heel actief op social media, verstuur een of twee keer in de week een nieuwsbrief en ga samenwerkingen aan met andere ondernemers. Je leert nieuwe wegen kennen.’

En als straks alles achter de rug is, kunnen klanten in de nieuwe winkel van Eighty als vanouds terecht voor de vakkundigheid én positiviteit van Esther en haar team. ‘Ik ben ontzettend trots op mijn bedrijf, mijn medewerkers en de fijne klantenkring die ik in de afgelopen vijf jaar heb opgebouwd. Als de lockdown voorbij is, bouwen we daar gewoon weer op door.’

Eightyfashion.nl