Man gewond bij keukenbrand in Emmeloord

Emmeloord - In een rijtjeswoning aan de Linge in Emmeloord heeft vanmiddag rond 17:00 uur brand gewoed. Hierbij heeft een bewoner brandwonden opgelopen.

De man des huizes was bezig in de keuken, toen er door nog onbekende oorzaak brand ontstond. Enkele spullen, waaronder een wasmand, vatte vlam. De bewoner liep hierbij brandwonden op aan zijn handen, voeten en gezicht. De buren belden 112 en schoten te hulp. Terwijl twee buurmannen de beginnende brand met een brandblusser te lijf gingen, hebben andere buren de brandwonden van de bewoner gekoeld met water.

Buurmannen

De brandweer was snel ter plaatse, maar de brand was inmiddels zo goed als geblust door de buurmannen. De brandweer heeft een nacontrole gedaan en wat nageblust. Het huis stond vol met rook, dus werd de woning ook uitgebreid geventileerd.

Een ambulance kwam met spoed ter plaatse voor de gewonde bewoner. De man is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. De keuken heeft forse schade opgelopen. Het is onduidelijk waardoor de brand precies kon onstaan.