Groene focus bij gebiedsmarketing Noordoostpolder

Emmeloord - De fractie van D66 komt maandagavond tijdens de raadsvergadering in de gemeente Noordoostpolder met een amendement om de strategische gebiedsmarketing van een groene saus te voorzien.

Met het marketingplan wil de gemeente de Noordoostpolder onder meer presenteren als aantrekkelijk vestigingsgebied voor bedrijven.

Wat D66 betreft is dit een unieke kans om als gemeenteraad bij te sturen op de koers die met het nieuwe marketingbeleid als gemeente wordt ingeslagen. De partij wil de aandacht richten op het aantrekken van duurzame bedrijven en het werken aan vergroening van de lokale economie. Fractievoorzitter Wim van Wegen: 'Ook in onze eigen Noordoostpolder hebben we te maken met de klimaatcrisis die onze toekomst bedreigt. We vinden dat we als gemeente onszelf de vraag moeten stellen wat we zelf kunnen bijdragen om deze crisis af te wenden. Geen woorden maar daden!'

Klimaatdoelstellingen


Volgens het raadslid uit Bant kan het vergroenen en verduurzamen van de economie door het aantrekken van energiezuinige of zelfs energieopwekkende bedrijven een flinke bijdrage leveren aan de klimaatdoelstellingen. 'Maar dan moeten die bedrijven zich natuurlijk wel uitgenodigd voelen zich in onze gemeente te willen vestigen. Door onze gebiedsmarketing hier meer op te richten kunnen we onszelf beter in de markt zetten als aantrekkelijk vestigingsgebied voor dit soort innovatieve bedrijven – vandaar ons amendement om dit te regelen. Een groene focus binnen onze gebiedsmarketing maakt dat de Noordoostpolder straks klaar is voor de toekomst, en dat ons bijzondere gebied nieuwe generaties ook een mooi bestaan garandeert', zo besluit Van Wegen.