Retail Academie helpt kansen benutten

BALK/LEMMER

Een avond waarop ondernemers relevante tips en tricks krijgen om succesvol te blijven in de snel veranderende retailwereld. Dat houdt de gratis NDC Mediagroep Retail Academie in die woensdag 15 november om 19.00 uur plaatsvindt in Beachclub Lemmer.

,,Heb ik niet nodig.” ,,Daar zie ik het nut niet van in.” ,,Het lijkt me niet leuk om altijd bereikbaar te zijn.” Dit is wat ‘wij’ rond het jaar 2000 riepen over de mobiele telefoon. Slechts zeventien jaar verder, en we beschouwen het als een probleem als de telefoon uitvalt en niemand in de buurt een lader heeft. Zo snel ging het met de mobiele telefoon, zo snel gaat het nu opnieuw met andere digitale technologieën.

Dat brengt bedreigingen, maar ook zeker veel kansen met zich mee. Vooral voor retailers, stelt Anton van Aalzum, regiomanager NDC Mediagroep en voorzitter ondernemersvereniging WHI in Balk. ,,Tijdens de Retail Academie leggen we uit hoe je als ondernemer winst kunt halen uit de huidige ontwikkelingen.”

Joël Darius, crossmedia-specialist bij NDC Mediagroep, is één van de drie sprekers deze avond. ,,Als NDC Mediagroep zien wij dat partijen als Zalando en Bol.com een enome versnelling maken. Dit heeft in de regio effect: het aantal impulsaankopen neemt af, consumenten kunnen online aanbiedingen vergelijken en kopen bovendien veel online. Toch is het voor een fysieke winkel nog steeds mogelijk om een sterke binding te krijgen - en te houden - met hun klanten.”

Schoenenzaken in Groningen toont dit volgens NDC Mediagroep goed aan. Daarom is mede-eigenaar Joël Timmerman uitgenodigd om tijdens de Retail Academie te vertellen over welke kansen er voor de retail ondernemers liggen voor wat betreft de offline beleving in online marketing. ,,Schoenenzaken is opgericht nadat De Schoenenfabriek, waar Timmerman ook eigenaar van was, eerder dit jaar failliet ging”, vertelt Darius. ,,Ondernemers kunnen dus leren van alle ervaringen die Timmerman heeft.”

Er zijn tegenwoordig veel landelijke partijen die iets roepen over hoe retail ondernemers om zouden moeten gaan met alle huidige ontwikkelingen. NDC Mediagroep is echter diep geworteld in het Noorden, en weet daarmee precies wat voor ondernemers in deze regio van toepassing is. Darius: ,,De Retail Academie zet tot nadenken, en levert voor ondernemers praktische tips op waarmee ze de volgende dag meteen aan de slag kunnen.”

Van Aalzum nodigt daarom alle retail ondernemers uit de regio Fryske Marren uit om zich aan te melden voor de Retail Academy. ,,Het is gratis, het is verrijkend en nuttig, en het is een aangename gelegenheid om onder het genot van een drankje en een hapje te netwerken. Ook de ondernemers van de toekomst die bijvoorbeeld nu de social media-kanalen van een winkel onderhouden, zijn welkom.”

Aanmelden kan via www.ndcmediagroep.nl/retailacademie


Auteur

Redacteur